Óvodai nevelést kiegészítő foglalkozások

Fejlesztő foglalkozás:
Ördög-Busi Janka gyógypedagógus
Foglalkozások: hétfőtől csütörtökig 7:30-14:00 óráig, pénteken: 7:30 - 13:30 óráig
Elérhetősége:
e-mail: fejleszto.kada.ovoda@gmail.com
Telefon: +3612624409 (az óvoda telefonszámán)
Fejlesztő foglalkozásra azok a (többnyire nagycsoportos) gyermekek kerülnek be, akik az elvégzett pedagógiai szűrések és a csoportban való megfigyelések eredményei alapján különböző magatartási, beilleszkedési és / vagy funkciózavarokkal, valamint kisebb lemaradásokkal küzdenek. A fejlesztésen a gyermekek prevenciója és korrekciója egyéni és / vagy kiscsoportos formában történik, mindenkinek személyre szabottan, egyéni fejlesztési terv alapján. Az órán alkalmazott fejlesztő játékok és feladatok hatékonyan elősegítik az alapkészségek (írás, olvasás, számolás) és részképességek elsajátítását és fejlődését az eltérő, lassúbb érési tempójú gyermekeknél. A fejlesztés a többi szakemberrel (óvodapedagógus, logopédus, pszichológus) egyeztetve, összehangoltan történik. A fejlesztőóráknak a frissen felújított tágas pincehelység ad otthont, ahol bőven van hely a mozgásfejlesztések megtartására is. Óvodánkban a tárgyi feltételek adottak mind a mozgás, mind a kognitív funkciók fejlesztéséhez, rendelkezünk minden szükséges sport és tornaszerrel, valamint fejlesztő-és társasjátékkal. Ezeknek köszönhetően a gyermekek játékos formában sajátítják el az iskolába lépéshez szükséges tudást.
Logopédiai foglalkozás
Ruiszné Jandricza Katalin
Foglalkozások: hétfő-szerda délelőtt
Elérhetőségei:
e-mail: ruiszne.jandricza.katalin.10@fpsz.net
Telefon: +36207744999
Mi is történik egy logopédiai foglalkozás során?
A logopédus külön helyiségben tartja a foglalkozásokat a fejlesztés jellegétől függően egyéni vagy csoportos keretek között.
A logopédiai foglalkozásokon a gyermek problémájától függően sokféle tevékenység történhet, néhány példa illusztrálja, egyes gyermekek esetében milyen módszereket alkalmaz a logopédus.
A logopédus és a gyermekek együtt leülnek egy nagyobb tükör elé, ahol egymást és saját magukat nézve olyan szájmozgásokat gyakorolnak, amelyeket a gyermekek hétköznapi életben kevésbé használunk, ám ezek a gyakorlatok izmosítják és ügyesítik az ajkukat, illetve a nyelvüket.
Annak érdekében, hogy a logopédus kérésének megfelelően megformáljanak egy olyan hangot, amire eddig nem voltak képesek, a különböző módszerek és segédeszközök tárának csak a logopédus kreativitása szabhat határt pl. zizivel, ropival, fogvájóval, és gyertyával gyakorolnak.


Óvodapszichológus:
Jelenleg óvodánkban nincs óvodapszichológus
Óvodapszichológus
.
A szülők az alábbi elakadásokkal fordulhatnak az óvodapszichológushoz:
~ nevelési kérdések
~ beszoktatási ill. beilleszkedési nehézségek (szülőről leválás, kortárs kapcsolat kialakítás)
~ otthoni vagy óvodai viselkedési nehézségek (hiszti, agresszió, szabálytartás)
~ különböző eredetű félelmek (sötétségtől, póktól, stb.)
~ váratlan vagy épp várt családi életesemény (pl. testvérszületés)
~ családi élet válsága, ami érinti a gyermeket is (pl. válás)
~ iskolaérettségi dilemma esetén
A foglalkozások menete
Először a szülővel/szülőkkel a gyermek eddigi életével kapcsolatos fontosabb életeseményeket, állomásokat veszik végig
Előfordul, hogy elegendő a konzultáción elhangzott javaslatokat otthon alkalmazni, és megszűnik a probléma, azonban gyakoribb, hogy a tanácsok mellett a gyermekkel is elindul az óvodapszichológus egy számára játékos úton, hogy az elakadásában előbbre tudjon lépni.
A foglalkozások heti rendszerességgel történnek, alkotós (rajz, gyurma, festés, gyöngy, ragasztás), játékos (lovagok, állatok) vagy mozgásos formában. Utóbbi a tornateremben zajlik. Hogy minderre egyéni, páros vagy kiscsoportos keretek között kerül sor, a gyermek problémájától függ.